PFHBiPM
Aktualności

PD: Jak korzystać ze struktury gospodarstwa, którą można stworzyć w SOLu?

Izabela Jannasz | | SOL – Pytanie dnia

W poprzednim wpisie było o tym czym jest w SOLu struktura gospodarstwa, na czym polega i co ją tworzy. Dzisiaj spojrzymy na nią od strony praktycznej – czyli jak ją zbudować.

Warto mieć na uwadze, że dzielenie gospodarstwa na lokalizacje (i przypisywanie do nich zwierząt) ma sens, jeżeli później będziemy na bieżąco rejestrowali przemieszczenia zwierząt między lokalizacjami. A to wymaga dodatkowej pracy! Warto ją wykonywać tylko wtedy, gdy dzięki temu uzyskamy informację użyteczną w codziennej pracy.

W celu stworzenia (lub zmodyfikowania) lokalizacji, wydzielonych w gospodarstwie, wybieramy w menu głównym opcję GOSPODARSTWO, a następnie STRUKTURA GOSPODARSTWA.

Aby dodać „obiekt” w gospodarstwie klikamy przycisk [DODAJ]. W otwartym oknie wpisujemy nazwę lokalizacji. Może to być np. nazwa miejscowości (jeżeli gospodarstwo utrzymuje zwierzęta w kilku miejscowościach). Klikamy [ZAPISZ] i nazwa lokalizacji pojawia się w wyświetlanej strukturze.

W celu dodania lokalizacji niższego szczebla w już istniejącej, należy kliknąć nazwę tej ostatniej (zostanie ona wówczas „podświetlona”) a następnie przycisk [DODAJ]. Dzięki temu tworzymy lokalizację wewnątrz tej „podświetlonej”.

Nie jest konieczne tworzenie wszystkich szczebli opisanej struktury lokalizacji. Nazwy poszczególnych elementów struktury nie mają znaczenia dosłownego –„ budynek” w strukturze SOL może być w rzeczywistości kojcem w oborze w gospodarstwie hodowcy.

Aby usunąć lokalizację, należy ją „podświetlić”, a następnie kliknąć przycisk [USUŃ]. Nie można usunąć lokalizacji do której są przypisane jakiekolwiek zwierzęta. Należy je najpierw przenieść, do innej lokalizacji, a dopiero kiedy lokalizacja jest pusta, można ją usunąć.